„Audyt wzorniczy wsparciem dla rozwoju innowacyjności firmy Vortumnus”
Zakład Przetwórstwa Owoców i Warzyw "VORTUMNUS" Sp. z o.o. realizuje projekt pt. „Audyt wzorniczy wsparciem dla rozwoju innowacyjności firmy Vortumnus” (umowa o dofinansowanie nr POPW.01.04.00-18-0081/18), realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Działanie 1.4 Wzór na konkurencję I Etap.
Wartość projektu: 98 277,00 PLN
Wkład Funduszy Europejskich: 67 915,00 PLN
Okres realizacji projektu: 07.05.2019-31.07.2019
Opis projektu:
Projekt polega na zdiagnozowanie sytuacji w firmie Vortumnus, jej potencjału i kierunków w zakresie rozwoju wzornictwa. Przeprowadzone zostaną:
- audyt wewnętrzny - celem audytu będzie poznanie sytuacji wnioskodawcy w zakresie oferty produktowej pod kątem wykorzystania wzornictwa, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji, strategii marketingowej, charakterystyki klientów i konkurencji oraz trendów rynkowych - wizyta ekspertów w siedzibie klienta.
- audyt zewnętrzny - celem będzie analiza postrzegania produktów oraz ich wartości przez klienta z uwzględnieniem cech produktów determinowanych przez wzornictwo oraz trendów - eksperci oraz 2 dedykowany zespół (5 wizyt/ rozmów z końcowymi użytkownikami)
- analiza otoczenia konkurencyjnego i mapa grup strategicznych - celem będzie analiza konkurencyjnych produktów pod kątem znalezienia wyróżników komunikacyjnych - eksperci oraz dedykowany zespół.
- analiza potrzeb klienta w zakresie zarządzania wzornictwem w kontekście tworzenia oferty wy-korzystającej wzornictwo i potencjał rynkowy wnioskodawcy - eksperci oraz dedykowany zespół.
- raport z audytu zawierający rekomendacje odnośnie dalszych działań związanych ze stosowaniem wzornictwa w firmie - strategia wzornicza - eksperci oraz dedykowany zespół.
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest rozwój i dywersyfikacja oferty firmy Vortumnus w oparciu o przeprowadzony audyt wzorniczy i opracowanie strategii wzorniczej. Projekt ma na celu poprawę obecnej sytuacji, tj. rozszerzenie i uatrakcyjnienie obecnej oferty produktowej poprzez wprowadzenie nowych produktów oraz usprawnienie dotychczasowej organizacji pracy w zakresie marketingu, komunikacji i dystrybucji, a także pozyskanie nowych rynków zbytu. Poprzez wprowadzenie nowych produktów, nowego designu obecnie stosowanych opakowań oraz uruchomienie nowych kanałów dystrybucji, projekt będzie miał na celu zwiększenie wolumenu sprzedaży, a co za tym idzie, maksymalizację zysków firmy.
Efekty projektu:
Spodziewanym efektem projektu jest wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku. Vortumnus zamierza przeprowadzić inwestycje związane z unowocześnieniem linii technologicznych prowadzące do unowocześnienia i wprowadzenia nowych wyrobów, oczekuje się więc że projekt poprzez wskazanie kierunków rozwoju przyczyni się do efektywnego wdrożenia tych planów. Oczekiwania dotyczą także nowych kanałów dystrybucji, zdobycia wiedzy dotyczącej wzornictwa oraz jego zastosowania. Analiza potrzeb klientów wskazuje, iż oczekują oni połączenia ceny i jakości z walorami wzorniczymi (design)